leftlogo

عمرك جربت الفرايد تيشكن بالجمبري؟ منيو مطعم Tiko's كلها ميكسات

A A A
Tiko's
Tiko's

 

لا يمكن اعتبار مطعم Tiko's بفروعه الثلاثة في القاهرة مطعمًا  للفرايد تيشكن فقط، حتى أن اسمه Tiko's Fried Chicken and More، d، يعدك الاسم بسندوتشات وأطباق من الفرايد تشيكن والجمبري، ويمكنك أن تبحث في المنيو عن أكثر الاختراعات غرابة، فتنقسم منيو Tiko's لسندوتشات الفرايد تشكين العملاقة، بالإضافة لسندوتشات الجمبري والوجبات المُميزة.


سندوتشات لازم تجربها

سندوتشات برجر Tiko's

يُمكنك تناول الـBig Boss، من اسمه تشعُر بمكانته وأنه ذو سلطة قوية على باقى اختيارات المنيو، وهو كذلك بالفعل بقطع الفراخ الكريسبي والخس والسموكد بيف والمايونيز والطماطم، كل ذلك غارق في ميكس بين صوص التيستي مع صوص الجبنة.
أما إذا كنت تُحب المزيكا، أو لا تُحبها فالـMusical Chicken بمعزوفة فنية قادر على أن يجعلك تقع في غرامه، سطبقات من صدور الفراخ الكريسبي والسموكد تركي مع  طبقة من الخيار المخلل والخس والسموكد تركي، ويتربع على عرش السندوتش أصابع جبنة شيدر حارة، وصوص التيكوس يتخلل كل هذه الطبقات الموسيقية.


سندوتشات جمبري كريسبي متفوتهاش

سندوتش الجمبري والفراخ الكريسبي

في الجمبري ستجد سندوتشات مختلفة، منها الـBig boss لكن بنسخة الجمبري وليس الفراخ، وسندوتش التورنادو، وهو صاروخ من الجمبري الكريسي والماينيز والخس والخضار المخلل مع صوص الجبنة، ملفوفين في عيش التورتيلا الطازج.
على قائمة منيو السندوتشات في Tiko's سندوتش الـSpecial وهو ميكس بين الفراخ والجمبري، يبدأ السندوتش بطبقة من الخس والخيار المخلل، وطبقة من الفراخ الكريسبي، ومزيدًا من القرمشة في الطبقة التالية من الجمبري/ مع صوص التارتار والمايونيز وصوص الجبنة، اختراع يخطف قلبك، وعقلك أيضًا في كيف فكروا في هذه الفكرة وكيف نجحت هكذا؟!


لو عايز تاكل برجر، هتلاقي

وجبات Tiko's

سندوتشات البرجر تثبت نفسها بقوة في المنيو، برجر الـ Tasty Onion بأصابع الموتزريلا والبصل المكرمل وصوص الرانش وقطعة برجر مشوي على الفحم بوزن 150 جرام.
والـChicken burger لمُحبي برجر الفراخ، واختيارات أخرى مُتعددة من برجر اللحم المشوي على الفحم، البرجر في Tiko's يتميّز بإنه مشوي وليس مقلي في الزيت، وبالتالي تشعُر بطعم اللحم أكثر وأثر التوابل الموجودة في اللحم، بالإضافة لإنه صحي أكثر.
المكان: العبور - الشروق - مدينة نصر
التليفون: 01220542222
الفيسبوك: https://bit.ly/3IfBGEs


advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022